Okul Seçerken - Bölüm 2


Çocukların bireysel özellikleri , ihtiyaçlarını belirler. Bu doğrultuda seçilen okullar ise o çocuklar için doğru ve iyi okullar olur. Peki çocuğumuzun özellikleri nelerdir?

***Pek çok özel okul var ve bu okullardan hangisinin hangi özelliklere sahip çocuklara uygun oldukları konusunda sorularınız varsa bana email atabilirsiniz. Okul isimlerini burda vermek uygun olmayacaktır. Yorumlar bölümümüne sorunuzu ve mailinizi yazarak sorunuzu sorabilirsiniz.

Sosyal çocuklar:

Sosyal çocuklar , etkileşimli ortamlarda verimli olurlar. Derslerin interaktif yapıldığı , çocukların kendilerini ifade etmelerine olanak sağlayan ders ortamlarında motive olurlar. 
Böyle çocuklarımızı tamamen disiplin ekollü okullara göndermek  çocuğun hayatını karartır. Bakın abartmıyorum , böyle bir ortam çocuğun tüm motivasyonunu düşürür, enerjisini düşürür, sabahları okula gitmek istemeyen, evde okuldan konuşmak istemeyen, sabahları okul denince karnı ağrıyan çocuklara dönüşürler. Bırakın çocuğun potansiyelini ortaya çıkarmayı , onu mutsuz etmiş olursunuz.

Sistemli çocuklar: 

Sistemli çocuklar, görev insanıdır. Anne ve babasına  sorumluluklarını hatırlatır çoğu zaman. Okulda dersi dinler, her görevi yerine getirmeye çalışır, onun için mutlu olmak görevin tamamlanmasıyla eş değerdir. Öğretmeni mutlu etmek için ekstra şeyler yaptığını düşünürsünüz fakat o kendi yıldızını parlatmak için öğretmenin gözüne girmeye çalışır ve bu şekilde mutlu olur. Böyle çocuklar için akademik hırsları olan okullar uygundur. Klasik tarzda eğitim veren okullar uygundur.
Sistemli çocukları etkileşimli ders ortamları mutlu etmez. Çünkü bu ortamlarda herkes aynı anda farklı gruplarda paylaşımlarda bulunur, herkes kendi sürecini takip eder, bu düzensizmiş gibi görünen ortam sistemli öğrenciyi rahatsız eder. Çünkü o her şeyin düzenli, tane tane ve sıralı yapılmasını isteyecektir. Sıraların yerlerinin değiştirilmesi, arkadaşlarından birinin parmak kaldırmadan konuşması bile onu dersten soğutabilir.


Bağımsız çocuklar:

Bağımsız çocuklar grupla hareket etmek yerine yalnız çalışmayı seven, etkinlikleri yalnız yapmak isteyen , gerektiğinde iletişim kuran çocuklardır. Öğretmen tek tip bir yöntem uygulayıp hep takım çalışması yapıyorsa, bu tip öğrenciler böyle ortamlarda mutsuz olabilirler. Bağımsız çocuklar, gruptan ileride ya da geride olabilir. Bu durumu anlayabilecek, öğrenci merkezli yaklaşımı olan okullar bağımsız çocukları mutlu edecektir. Öğretmenler sınıf içinde çocukların farklı öğrenme stillerini keşfedip onlara uygun eğitim ortamı sağlayabiliyorsa, bu ortam bağımsız çocuklar için çok uygun olacaktır ve gelişimini olumlu yönde destekleyecektir. 
Tüm öğrencilerin aynı sisteme ve yönteme uyum sağlamasını bekleyen okullarda bu tip öğrenciler sıkılacak ve  bağımsız öğrencilerin akademik ilerlemesi de yavaşlayacaktır.




 Aktivite çocukları:

Adından da anlaşılacağı gibi aktivite çocukları yaparak yaşayarak öğrenir. Bu çocuklara anlattığınız şeyi uygulayarak göstermeniz hatta yaşatmanız gerekir. Etkinlik bazlı okullar bu çocuklar için en uygun okullardır. Düz anlatımdan ziyade aktivitelerin merkezine öğrenciyi koyan ve öğrencinin deneyimlemesine yönelik etkinlikler tasarlayan okulları tercih etmelisiniz.
Aktivite çocuklarını sıralara oturtmak ve bir şeyler öğrenmesini beklemek haksızlık olur. Bu çocukların genel olarak akademik kaygıları olmaz, süreç odaklı olurlar, aileler de kendilerini sonuç odaklı olmaktan ziyade süreç odaklı olmaya hazırlamalıdır.


Doğa sever çocuklar:

Doğa sever çocuklar apartman okullara gitmemelidir. Bir çok özel okul da dahil bahçesi olmasına rağmen çocukları binaya hapsetmektedir. Sizler okulla görüşmeye gittiğinizde bütün bahçeleri size gezdirirler fakat normal bir okul gününde çocuk bu bahçeyi hiç görmeyebilir. Bu tip okullar apartman okullardır, öğrenciyi dört duvar içine hapseder. Bu durum hiç bir çocuk için iyi değildir fakat doğa sever çocuklar buna isyan edebilir. Bu çocukların bahçeye çıkması, toprakla, canlılarla vakit geçirmesi, bunlarla ilgili projeler yapması gerekir. Böyle çocuklar  botanik bahçesi olan, fen derslerini ya da gözlemlerini doğada yapan, hava şartlarına bağlı kalmaksızın teneffüslerde bahçeye çıkılan okullarda olmalıdır.



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Web – 2.0 Araçlarının Kullanım Alanları

İnteraktif Sınıf Panoları