Web – 2.0 Araçlarının Kullanım Alanları
Uzaktan ve ekrandan öğretimin devam ettiği şu günlerde öğrenciler ve öğretmenlerin kitaplardan ders işlemesi artık güçleşmeye başladı. Çünkü kitaplar bitmek üzere ve öğrenciler sıkılmış durumda. Kaldı ki bunlar olmasa bile derslerin çeşitlendirilmesi, pekiştirmelerin eğlenceli ve dikkat çekici hale gelmesi için bazı eklemeler yapmak gerekiyor.
Bu durumda aslında uzun zamandır var olan ama öğretmenlerin çoğunun ben pek anlamam diyerek uzak durduğu, bu dönemde ise halihazırda ekran başındayken uzanıp neymiş bunlar diye bakacağı ve kullanımı da çok kolay olan web 2.0 araçları imdada yetişti. Buyrun bakalım neymiş bu web 2.0 araçları ve nerelerde kullanılabilirmiş.
· ThingLink:
Hazırlanan etkileşimli görseller ile ders anlatımı yapılabilir. Örneğin, bir
resmin üzerinde bir noktayı seçip Youtube üzerinden bir video ya da bilgi
verici bir yazı ya da başka görseller ekleyebiliyorsunuz. Ders anlatılırken
tıklanan o noktalardan ortaya çıkan bilgiler ile konu anlatımına devam edilir.
Özellikle Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilir.
· Phet:
Simülasyonlarla deney yapma ortamı sunuyor. Fen Bilimlerinde kullanılabilir.
· Edpuzzle vePlayposit: Videolu sorular
hazırlanıyor. Türkçe dersi metin işleme aşamalarında Dinleme/İzleme kazanımları
için kullanılabilir iki uygulamadır.
· Padlet: Ders
anlatımı aşamasında, beyin fırtınası yapılabilecek, konu ile alakalı görsel tüm
paylaşımların yapılabileceği ve aynı anda öğrencilerin geri bildirimlerinin
alınabileceği senkron bir ortam.
· Geogebra:
Matematik derslerinde, geometri konuları anlatımında çok yararlı.
· StoryJumper:
Türkçe dersi için kullanılabilir. Dijital hikâye oluşturulup sunulabiliyor.
· Learningapps:
Her ders için çalışmalar hazırlanıp öğrencilere özel sunulabilir. İlkokul
ölçme yöntemlerinden eşleştirme, doğru-yanlış, boşluk doldurma, sıralama gibi birçok
değerlendirmeye yönelik çalışma hazırlanabilir.
· Wordwall:
Oyunu ve eğitimi bir araya getiren bir uygulama. Örneğin öğretmenin sınıfı
için hazırlayacağı toplama işlemi oyunu ile pekiştirme yaptırabilir. Türkçe,
Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler dersleri için kullanılabilir.
· Bubble.us:
Kavram haritası oluşturulabilecek bir platform. Kavram haritasını öğrencilerle
de oluşturmak mümkün. Hazırlayıp indirdikten sonra da çocuklarla
kullanılabilir. Türkçe, Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri
derslerinde kavram haritası kullanımına uygun konularında kullanılabilir.
Plotogon: Öğretmenin ve öğrencinin kullanabileceği, çizgi karakterler oluşturabileceği animasyon içerik hazırlama programıdır. Öğrenci sunum yapmak istediğinde kendi karakterini oluşturup eğlenceli çalışmalar yapabilir. Öğretmen farklı bir ders anlatımı tasarlayabilir. Özellikle Türkçe derslerinde dinleme/izleme kazanımlarına yönelik animasyon videoları hazırlayabilir.
· Quizlet:
Okul öncesinde kavram öğretimi için kullanılabilecek flaş kartlar
hazırlanabilir. Görsellerle dikkat çekici kartlar oluşturulabilir.
·
Crossword:
Kavram öğretiminde kullanılabilecek bulmacalar oluşturulabilir. Örneğin,
atasözü veya deyim açıklamaları verilip ne olduğu bulmacaya yazılabilir.
· Cram: Konu
tekrarları ve pekiştirmek için hazırlanan oyunlar var. Öğrencilerle paylaşarak
ders içerikli oyunlar oynamaları sağlanabilir.
· Tarsia:
Kavram öğretiminde tanımları kavramlarla eşleştirebilirsiniz. Yapboz şeklinde
hazırlanan soru ve cevaplar eğlenceli bir çalışma ortamı yaratabilir.
· Bitmoji: Popüler
avatar oluşturma programı olan bitmoji ile öğrenciler online uygulamalara bu
avatarlarla katılıp kimlik oluşturabilir.
· Animoto: Müzikli
içerik oluşturmak için pratik kullanımlı bir program.
· Forms: Teams
içinde yer alan ve sorular hazırlanabilecek bir program. Yanlış yanıt
verildiğinde okunması için açıklama girilebiliyor. Hazırlanan sınav otomatik
olarak one drive a kaydediliyor. Resimli seçenek eklenebiliyor. Tema seçilebiliyor.
· Word it
out: Çocuklar öğretmenlerinin konu anlatımından sonra bu programda
akıllarında kalanları yazıp düzenleyerek öğretmenlerine mail atabilir.
· Voki: Avatar oluşturma yapılabiliyor, ders anlatımı yapıp ses kaydedilebilir. Örneğin
bir şairin görüntüsüne benzeyen bir avatar oluşturularak, şiiri okunur ve
kaydedilir, bu şekilde bir Türkçe ödevi hazırlanabilir.
·
Jigsawplanet:
Çok çeşitli temalara uygun puzzlelar yer alıyor. Örneğin kişisel hijyen,
sağlıklı beslenme gibi konular işlendikten sonra puzzle seçilip öğrencilere
linki verilebilir.
· Popplet:
Kavram haritası oluşturulabiliyor. Her bir bölümüne fotoğraf da eklenebiliyor.
Oluşturulan harita pdf e dönüştürülüp öğrencilerle paylaşılabilir. Ya da
öğrencilerin ekip olarak teams te gruplarda toplanması ve bu gruplarla işlenen
konunun kavram haritasının grupça
hazırlanması ve bitiminde öğretmene göndermesi istenebilir. Türkçe, Fen
ve Sosyal derslerinde bu kurguyla kullanım birçok konuda mümkün. Örneğin Cümle
çeşitleri, Ses Kaynakları, Maddenin halleri vb.
· Actionbound:
Online müze gezme programı. Öğretmenler teams le öğrencilere bağlandıklarında konuyla ilgili müzeyi
gezerek üzerine konuşup konuyu pekiştirebilirler.
Fakat her müze için açılmıyor. Gezilen
müzeyle ilgili sorular soruluyor, cevaplamadan ilerlemiyor. Kullanımı zor.
·
Educaplay: Seviyelere göre oyunlar yer alıyor.
Okul öncesi için de içerik var. Örneğin; hayvanlar, odalar, mevsimler vb.
Hafıza oyunları var. Ama içerik İngilizce.
Yorumlar
Yorum Gönder