Web – 2.0 Araçlarının Kullanım Alanları





Uzaktan ve ekrandan öğretimin devam ettiği şu günlerde öğrenciler ve öğretmenlerin kitaplardan ders işlemesi artık güçleşmeye başladı. Çünkü kitaplar bitmek üzere ve öğrenciler sıkılmış durumda. Kaldı ki bunlar olmasa bile derslerin çeşitlendirilmesi, pekiştirmelerin eğlenceli ve dikkat çekici hale gelmesi için bazı eklemeler yapmak gerekiyor.
Bu durumda aslında uzun zamandır var olan ama öğretmenlerin çoğunun ben pek anlamam diyerek uzak durduğu, bu dönemde ise halihazırda ekran başındayken uzanıp neymiş bunlar diye bakacağı ve kullanımı da çok kolay olan web 2.0 araçları imdada yetişti. Buyrun bakalım neymiş bu web 2.0 araçları ve nerelerde kullanılabilirmiş.
·       ThingLink: Hazırlanan etkileşimli görseller ile ders anlatımı yapılabilir. Örneğin, bir resmin üzerinde bir noktayı seçip Youtube üzerinden bir video ya da bilgi verici bir yazı ya da başka görseller ekleyebiliyorsunuz. Ders anlatılırken tıklanan o noktalardan ortaya çıkan bilgiler ile konu anlatımına devam edilir. Özellikle Sosyal Bilgiler dersinde kullanılabilir.

·        Phet: Simülasyonlarla deney yapma ortamı sunuyor. Fen Bilimlerinde kullanılabilir.

·       Edpuzzle vePlayposit:  Videolu sorular hazırlanıyor. Türkçe dersi metin işleme aşamalarında Dinleme/İzleme kazanımları için kullanılabilir iki uygulamadır.

·       Padlet: Ders anlatımı aşamasında, beyin fırtınası yapılabilecek, konu ile alakalı görsel tüm paylaşımların yapılabileceği ve aynı anda öğrencilerin geri bildirimlerinin alınabileceği senkron bir ortam.

·       Geogebra: Matematik derslerinde, geometri konuları anlatımında çok yararlı.

·       StoryJumper: Türkçe dersi için kullanılabilir. Dijital hikâye oluşturulup sunulabiliyor.

·      Learningapps: Her ders için çalışmalar hazırlanıp öğrencilere özel sunulabilir. İlkokul ölçme yöntemlerinden eşleştirme, doğru-yanlış, boşluk doldurma, sıralama gibi birçok değerlendirmeye yönelik çalışma hazırlanabilir.

·      Wordwall: Oyunu ve eğitimi bir araya getiren bir uygulama. Örneğin öğretmenin sınıfı için hazırlayacağı toplama işlemi oyunu ile pekiştirme yaptırabilir. Türkçe, Matematik, Fen Bilimleri, Sosyal Bilgiler dersleri için kullanılabilir.

·      Bubble.us: Kavram haritası oluşturulabilecek bir platform. Kavram haritasını öğrencilerle de oluşturmak mümkün. Hazırlayıp indirdikten sonra da çocuklarla kullanılabilir. Türkçe, Sosyal Bilgiler, Hayat Bilgisi, Fen Bilimleri derslerinde kavram haritası kullanımına uygun konularında kullanılabilir.

·      Powtoon, Moovly, Animaker: Animasyonlu ders anlatım sunumlarının hazırlanabileceği üç farklı platfform. İlkokul ve okul öncesi için ilgi çekici ders anlatım sunumları hazırlanabilir.


        Plotogon: Öğretmenin ve öğrencinin kullanabileceği, çizgi karakterler oluşturabileceği animasyon  içerik hazırlama programıdır. Öğrenci sunum yapmak istediğinde kendi karakterini oluşturup eğlenceli çalışmalar yapabilir. Öğretmen farklı bir ders anlatımı tasarlayabilir. Özellikle Türkçe derslerinde dinleme/izleme kazanımlarına yönelik animasyon videoları hazırlayabilir.

·       Quizlet: Okul öncesinde kavram öğretimi için kullanılabilecek flaş kartlar hazırlanabilir.  Görsellerle dikkat çekici kartlar oluşturulabilir.

·         Crossword: Kavram öğretiminde kullanılabilecek bulmacalar oluşturulabilir. Örneğin, atasözü veya deyim açıklamaları verilip ne olduğu bulmacaya yazılabilir.

·        Cram: Konu tekrarları ve pekiştirmek için hazırlanan oyunlar var. Öğrencilerle paylaşarak ders içerikli oyunlar oynamaları sağlanabilir.

·       Tarsia: Kavram öğretiminde tanımları kavramlarla eşleştirebilirsiniz. Yapboz şeklinde hazırlanan soru ve cevaplar eğlenceli bir çalışma ortamı yaratabilir.

·       Bitmoji: Popüler avatar oluşturma programı olan bitmoji ile öğrenciler online uygulamalara bu avatarlarla katılıp kimlik oluşturabilir.

·       Animoto: Müzikli içerik oluşturmak için pratik kullanımlı bir program. 

·       Forms: Teams içinde yer alan ve sorular hazırlanabilecek bir program. Yanlış yanıt verildiğinde okunması için açıklama girilebiliyor. Hazırlanan sınav otomatik olarak one drive a kaydediliyor. Resimli seçenek eklenebiliyor. Tema seçilebiliyor.

·       Word it out: Çocuklar öğretmenlerinin konu anlatımından sonra bu programda akıllarında kalanları yazıp düzenleyerek öğretmenlerine mail atabilir.

·       Voki: Avatar oluşturma yapılabiliyor, ders anlatımı yapıp ses kaydedilebilir. Örneğin bir şairin görüntüsüne benzeyen bir avatar oluşturularak, şiiri okunur ve kaydedilir, bu şekilde bir Türkçe ödevi hazırlanabilir.
·         
      Jigsawplanet: Çok çeşitli temalara uygun puzzlelar yer alıyor. Örneğin kişisel hijyen, sağlıklı beslenme gibi konular işlendikten sonra puzzle seçilip öğrencilere linki verilebilir.

·       Popplet: Kavram haritası oluşturulabiliyor. Her bir bölümüne fotoğraf da eklenebiliyor. Oluşturulan harita pdf e dönüştürülüp öğrencilerle paylaşılabilir. Ya da öğrencilerin ekip olarak teams te gruplarda toplanması ve bu gruplarla işlenen konunun kavram haritasının grupça  hazırlanması ve bitiminde öğretmene göndermesi istenebilir. Türkçe, Fen ve Sosyal derslerinde bu kurguyla kullanım birçok konuda mümkün. Örneğin Cümle çeşitleri, Ses Kaynakları, Maddenin halleri vb.

·       Actionbound: Online müze gezme programı. Öğretmenler teams le öğrencilere  bağlandıklarında konuyla ilgili müzeyi gezerek üzerine konuşup konuyu pekiştirebilirler.
Fakat her müze için açılmıyor. Gezilen müzeyle ilgili sorular soruluyor, cevaplamadan ilerlemiyor. Kullanımı zor.
·        
         Educaplay: Seviyelere göre oyunlar yer alıyor. Okul öncesi için de içerik var. Örneğin; hayvanlar, odalar, mevsimler vb. Hafıza oyunları var. Ama içerik İngilizce.



                                                                                                           
                                                                                                                         Mine Akın Ezedin - Gülten Güzel




Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

İnteraktif Sınıf Panoları

Başarılı çocuklar yetiştirmek için ebeveynler ne yapmalı?

Anaokulu mu? 1. sınıf mı? Çocuğunuzu hangisine göndermek daha doğru?