Okul Seçerken - Bölüm 3

***Dünkü yazılardan sonra beni tanıyan arkadaşlar telefon ederek bir çok soru sordu. Tanımayanlar için  yorumlar bölümünden sorularını yanıtlayabilirim. Sorunuzu ve mail adresinizi yazmanız yeterli.

Okul seçimi bitmek bilmeyen bir serüven. Önceki yazımda çocukların özellikleri üzerinden okulları gruplamıştım. Bugün ise okulları takip ettikleri akımlarla gruplayacağım.

1. Akademik Okullar: 

Ana okulundan itibaren akademik çalışmalara başlayarak çocukları hayata küstüren okullardır bunlar. Çocuk daha yaşının özelliklerini yaşayamadan adeta 1. sınıf öğrencisi gibi eğitim almaya başlar. Peki 1. sınıfta ne yapacak bu çocuk? O zaman da bir sonraki sınıfın eğitimini alacak. Bu böyle sürüp gider. Çocuk teneffüste koşup oynayamaz, uygulamaları derslerde bile- beden eğitimi- görsel sanatlar- müzik vb. sıkı bir çalışma vardır çünkü ya gösteriye hazırlanılıyordur ya bir yarışmaya katılıp reklamını yapacaktır okul. Peki benim çocuğum neden bu kadar yorulsun?
Bir durup düşünün 4-5 yaşlarındaki çocukları sabahtan akşama kadar durmadan okuma yazma derslerine boğup aralarda da gösteri provalarına hapsediyorlar, hepsi okulun reklamı için.
Bu tip okulları seçmeden önce bir kez daha düşünün!!!



2. Sanat sever Okullar:

Bu okullar özellikle ana okulu ve ilkokul için bu yaş grubuna sonsuz destek verip öğrenciyi geliştiren okullardır. Öğrenci müfredatla çok detaylı veremediğimiz estetik algısı, sanat öğretilerine de hakim olur. Yaşının özelliklerini yaşayarak bir sonraki yaşına hazırlanır, bir sonraki sınıfa hazırlanır. Zaten ilkokul çok ağır akademik konuların işlendiği bir dönem değildir, olmamalıdır. Çocuğa temel eğitimin verildiği bir yerdir. Üniversite sınavındaki gibi soruların sorulduğuna bakmayın, o sorular çocukların seviyesinde değil zaten. Çocuklarınızın o soruları çözemiyor olmaıs normal, soruların ilkokul düzeyindeki çocuklara sorulması anormaldir.


3. Yabancı dil ağırlıklı okullar:

Gelelim büyük kavram yanılgılarının olduğu okul grubuna.
Bazı danışanlar bana şunu soruyor "Almanca mı, Fransızca mı, İnglizce mi? " Hangisinin ağırlıkta olduğu bir okulu seçsek? Buna karar verecek kişi siz ve çocuğunuzdur.
Ayrıca bu dillerin ağırlıklı olduğu okulların bazıları sadece reklam yapar, içeriği boştur, çok uyanık olmanız gerekir.
Yabancı dille eğitim veren okullarda dikkat etmeniz gerekenler:

a. Yabancı dil derslerine girenler, öğretmenlik lisansına sahip mi? Üniversite mezunu mu?
Bir çok okulda sırf geldiği ülke sebebiyle o ülkede ne iş yapıldığına bakılmaksızın , sırf o dili konuşuyor diye derse sokulan insanlar var. Bu kişiler öğretmen değil, bunu netleştirin.

b. Derse giren öğretmenler, native speaker mı? Yani nereli bu öğretmenler? Eğer öğretmen Amerikalı'ysa ve Fransızca dersine giriyorsa native speaker değildir ve bu durum matematik öğretmeninin müzik dersi anlatmasıyla aynı şeydir.

c. Okulun yabancı dil öğretim sistemi nedir?
Sadece dil bilgisi anlatılarak dil öğrenilmez! Bunu kesinlikle sorun.
Eğer okulda matematik , fen, bazı sanat dersleri, teknoloji içerikli dersler yabanci dilde anlatılıyorsa işte orada çocuğunuz bu dili kavrayacaktır.



4. Çok uluslu ortam sağlayan okullar: 


Bu okulların akademik kaygıları yoktur. Müfredat doğal akışındadır, ekstra dersler, testler bulunmaz. Amaç öğrenciyi çok uluslu ortama sokmak ve öğrencinin yabancı dile maruz kalarak dili içselleştirmesini sağlamaktır. Yabancı dil öğrenmenin en kolay ve doğal yolu da budur. Sosyalleşmenin önem verildiği, gösterilerin ve tuluslararası aktivitelere yer veren okullardır.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Okulların anne- babaları kandırdığı 3 şey

"OKUL" hakkında bilinmesi gereken 5 şey

Anaokulu mu? 1. sınıf mı? Çocuğunuzu hangisine göndermek daha doğru?